top of page

WarToys by Brian McCarty


את הפוסט על בריאן מק’קרטי התחלתי לכתוב לפני למעלה משבועיים, כאשר נתקלתי בסידרת צילומי צעצועים מתחת למים שצילם לאחרונה, כשהתחלתי לחקור את התופעה גיליתי את אחד מצלמי הצעצועים המוכשרים ביותר שיצא לי לפגוש , ואז כמובן התגלגתי לפרוייקט שנקרא “צעצועי מלחמה” שבימים האחרונים מקבל משמעות קצת אחרת, במציאות הקשה בה ילדים מעורבים בעל כורחם באופן כה ומכוער במלחמה.

הכתבה המצולמת שנקראת WarToys מלווה ילדים ישראלים ופלסטינאים ‘ מבקשת לחקור את המלחמה האזורית הקטנה שלנו מנקודת המבט של ילדים החיים בתוך המציאות היומיומית הכואבת והמורכבת שלה. נטולת כל פוליטיקה ודת. ילדים בדר”כ נוטים לחלוק את החוויות שלהם ולהתמודד עם רגשות הקשורים לחוויות שהם חווים בשיטות עקיפות של תקשורת כגון אמנות ומשחק. כתוצאה מכך הפרשנות האישית שלהם שלהם מהמלחמה היא לעיתים קרובות בלתי נראית או ניתן לתיאור במילים.

ב War Toys בריאן משתמש בתהליך של שיתוף כדי להפוך את השיח לרציני על הנושא הכאוב. הילדים הופכים להיות הארט-דירקטורים של סדרת הצילומים , הצעצועים שציירו הילדים הופכים לסצינה ממשית , תוך שחזור כמעט מדוייק של הציורים של הילדים והאינטרפטציה שלהם לפחד ולמאורע.

התהליך מתחיל בתצפית ואינטראקציה מודרכת עם הילדים בהשגחה של ארגונים הומניטריים הפועלים באיזור. המטפלים מנהלים ראיונות בשמו של בריאן ובהנחייתו ומזמינים את הילדים לצייר תמונות על חייהם ועל חוויותיהם, האיור משמש כבסיס לתחילת שיח משותף הוא שמהווה את תחילת המחקר שבריאן מקיים לטובת הצילומים. הצעצועים מצולמים בהתאם לתיאוריהם של הילדים ובמקומות בהם קרו בפועל.

לאתר הפרוייקט –  WarToys

לאתר של בריאן – Brian McCarty




israelslide16

westbankslide09

westbankslide07

gazaslide01

gazaslide07


westbankslide13


westbankslide17

israelslide10

westbankslide14
bottom of page