top of page

The Blogger’s Workout Plan

הפוסט הבא מוקדש לכל הבלוגריות אי-שם באשר אתן: כאלו שבתחילת הדרך , אתן שכבר שנים בביצה, הבלוגריות שכותבות על אופנה, ילדים, אוכל ,לייפסטייל, DIY  או כל נושא אחר,  קולגות שלי, כאלו שטרם הספקתי להכיר (אישית או וירטואלית) כל אלו שאוהבות תוכן איכותי, אתן שמבינות את הקושי ומתמודדות עם האתגר של מציאת תכנים ומילים . כ-ו-ל-ן.

הרעיון הוא שתרגול בסופו של דבר מביא לשלמות , ובדיוק כמו שהתמדה בחדר כושר מביאה לקילר-בודי, כך גם התמדה והתאמת האימונים המבוסס על עיקרון ה muscle memory (המוכר מאימוני הכושר) , יגרמו בסופו של דבר למילים ולכתיבה לבוא מהר יותר ובקלות יותר.

אז קדימה – עלו על טייץ, משכו את השיער לקוקו גבוה . האימון מתחיל .

תכנית אימון לבלוגריות באדיבות IFB

במקור נכתב ע”י  Taylor Davies , תרגום ועריכה – Daily Something .

תרגיל 1 –  

Get Tight Titles

ערכי רשימה של 5 טייטלים אופציונליים לפוסט, השתמשי במילות מפתח רבות ככל שאפשר שה-   SEO  מחבב במיוחד. נסי לשלב מגמות, צבעים, מעצבים, עצות וטיפים. חזרי על הפעולה 3 פעמים בשבוע .

התוצאות: ארסנל של פוסטים אופציונליים שמחכים שיפתחו אותם במקרה שאת נתקלת במקרה של “מחסום סופרים”. בטווח הארוך, תוכלי להבחין אילו מילות מפתח מעודדות תנועה לבלוג שלך,  ותיהי מסוגלת להדגיש את התכונות הטובות ביותר של הפוסט שלך כך שהקוראים והעוקבים שלך יתחברו אליו ויגיבו לו  .

תרגיל 2 –

Form Sexy, Super Timely Posts

רכשי לך את אחד ממגזיני האופנה מהגדולים והמובילים , עייני בו במשך 30 דקות רצוף. רפרפי  במאמרים ומצאי אחד שממש אבל ממש מדבר אליך , בין אם בדרך שכתוב , או בגלל הויזואלים שמתלווים אליו או בגלל הנושא עצמו. חפשי בעיקר את הכתבות בנושאים החמים כגון : טרנדים ומגמות של העונה הנוכחית/הבאה וכאלה שמנוסחים בצורה רהוטה . כתבי לבלוג שלך מאמר/פוסט בהשראת התוכן מהמגזין או על המאמר עצמו . את התרגיל הנ”ל יש לבצע אחת לשבוע.

התוצאות: קריאת מגזינים, כמו גם קריאת בלוגים , הוא חשוב. כיוון שמגזינים כתובים מתעדכנים בתדירות נמוכה (לרוב אחת לחודש) התוכן שהן מציעים ומייצרים חייב להיות בזמן ומעודכן , וגם חייב להיות מסוגל “להחזיק”  עונה שלמה. אפשר ללמוד רבות מהמאצים שעושים מגזינים כדי להכניס מאמרים לדפוס , בהשוואה למיידיות של הפרסומים באינטרנט (מי אמר אינסטנט?) שמירה על קשר עם אמצעי תקשורת מסורתי ויישום הטכניקות שלהם בבלוג שלך (ובדרך שלך!) היא דרך מצויינת לתרגל יצירת תוכן שהוא חזק, רלוונטי וראוי לשיתוף.

תרגיל 3:

Take Your Photos To The Next Level

מצאי אובייקט/נושא לצילום, וצלמי אותו מכל זוית אפשרית. זה יכול להיות אדם ברחוב, נוף פתוח, ארוחה שבישלת או פרויקט DIY. מייני את התמונות ובחרי לפחות 5 תמונות ברורות ובפוקוס שמספרות את הסיפור או שנותנות מבט כולל על מה שאת מתעתדת לכתוב עליו . נסי להשתמש בטכניקות צילום שונות סביב האובייקט .

על התרגיל הנ”ל יש לחזור אחת לשבוע לפחות.

התוצאות: תרגול מביא לשלמות, במיוחד כאשר מדובר בהתמודדות הבלתי פוסקת עם הטכנולוגיה. ככל שתרבי לשחק עם המצלמה שלך,  תבדקי ותבחני את ההגדרות שלה, תנסי זוויות ותאורה שונים, כך תשתפרי ותהפכי לטובה יותר. לא משנה כמה את משוכנעת שאת טובה בזה , תמיד אפשר להשתפר. אחרי כמה צילומים תוכלי להעריך במהירות איך לדגמן או להעמיד את האובייקט, כמה קרוב עליך לצלם את האובייקט , הזמן הטוב ביותר  מבחינת תאורה וכו’ .

תמונות טובות מעידות על כך שהבלוג הוא איכותי יותר , ממש כמו six-pack abs , ככל שנתאמן עליהן יותר, כך הן יראו טוב יותר.

תרגיל 4 –

Your Strongest Social Media Presence – Ever!

מצאי פוסט בבלוג מאחד האתרים האהובים עליך, צייצי אותו וקשרי אותו לאתרי המדיה החברתית השונים . קשרי לפחות 5 תמונות לאחד מלוחות הפינטרנסט שלך , פרסמי על קיר הפייסבוק שלך או באינסטרגרם . חזרי על התרגיל אחת ליומיים .

התוצאות: כולנו יודעים עד כמה הקישור למדיה החברתית הוא חיוני (והכרחי) לבריאותו של הבלוג שלך. אפשר להתייחס לכל ערוץ מדיה חברתית כאחד מקבוצות המזון החיוניות לגוף שלנו . אנחנו זקוקים למנה של כל אחד מאבות המזון בתזונה היומית שלנו , במינונים שונים . בטוויטר ובדף הפייסבוק  חשוב להיות חלק מהשיח ולהישאר מעודכנים (זה לא מונולוג) ולכן חשוב לדבר עם אנשים ולשתף בנושאים מעניינים. האינסטגרם קצת יותר מוגבל מהבחינה הזו אבל ללא ספק מקום מצויין לחלוק את מנת ההשראה היומית . והפינטרסט – ללא ספק הפלטפורמה שתוביל את התוכן שלכן למחוזות הרחוקים ביותר שלאינטרנט יש להציע .

 זה הכל, תוכנית האימונים והעצות – אם תתמידי בהן ( כך מבטיחים לנו ב IFB) יהפכו את הבלוג שלך לבקיני הכי חם בחוף J

 בהצלחה !

bottom of page