top of page

75 PARISIENNES

את הביקור הראשון שלי בפריז אני חייבת לאמא שלי, שבגיל 12 החליטה שהגיע הזמן שאני אכיר את המקום הקסום הזה שזכור לה מילדותה ושהיא לא מפסיקה לקשקש עליו בכל הזדמנות ולכל מי שרק מעוניין להקשיב. ואז זה קרה , נשבתי בקסם. נפל האסימון והתחלתי לקבל מושג ולהבין על מה המהומה.

מאז ועד היום חזרתי לבקר בה כמה וכמה פעמים במהלך חיי הבוגרים (בחלומותיי אני מבקרת שם לפחות פעם בשבוע) ונשבתי בכל פעם מחדש מהעיר הקסומה הזו. בכל פעם מצאתי את עצמי מדמיינת ומנסה לתאר לעצמי את אורח החיים של האישה הפריזאית (שתמיד ניראה לי שונה ומשובח יותר מבכל מקורם אחר בעולם).מצאתי את עצמי לא פעם מתבוננת מעלה ומנסה להציץ בדמיוני מבעד למרפסות הקטנות כדי  לקבל  מושג קלוש על איך זה ניראה מבפנים. איך הן עושות את זה? איך ניראה ארון הבגדים שלהן? איך ניראים מדפי הנעליים? באיזה בושם הן משתמשות? האם באמת בתנור שבמטבח מאוחסנים כמה זוגות נעליים ?


121

והנה החלום הפרטי שלי מתגשם לו. הצלם Baudoin (שאת עבודותיו ניתן לראות לא פעם ב Elle ) עשה מעשה ובמשך 6 שנים תיעד 75 נשים פריזאיות בכל הגילאים בדירותיהן . הפרוייקט   75Parisiennes  מעביר בצורה צבעונית ומוחשית ממש את סגנון החיים של הנשים הפריזאיות בצורה כה מסקרנת, ניתן למצוא שם נשים שונות לחלוטין בכל הגילאים, עצמאיות, אמהות, נשות קריירה, נשואות, גרושות, פרודות, אלמנות, סטודנטיות – הכל מהכל . אבל מה שמשותף לכולם הוא השיק.  השיק הפזיראי הזה שכל הזמן מדברים עליו.

הצילומים 6X6 (כמקובל אצל Baudion) הוצגו בפריז ב-2012 , ומאז נכרכו לספר השראה אותו ניתן לרכוש באמאזון (70$). אז אם אתן נמנות בין הנשים נשנבו בקסם הפריזאי וגם אוהבות עיצוב ושיק – הרי לכן ספר חדש לערימת הספרים בסלון.


Baudouin-75-Parisiennes_2628_6-600x6001

5_elodie-gonzales-20001

Elyane-La-Muette-16e-arrondissement-2011-©-Baudoin-600x6001
bottom of page